Alla inlägg den 7 december 2009

Av Mumlan - 7 december 2009 13:28

Och vad i hela friden skall man laga för lunch när man vaknar efter en natthelg och inte har planerat för fem öre och det är tomt i kylskåpet?!


Jo det här:



Två knytnävar Sommargrönsaker från frysen med äggröra på tre ägg och ett äpple. Inte så upphetsande kanske, men faktiskt riktigt gott. Och mätt blev jag.


Mitt allra bästa "oj-vad-skall-jag-laga-för-mat"-tips är att alltid ha Sommargrönsaker i frysen hemma (och på jobbet med kanske). Det är bara till att mäta upp två knytnävar, koka upp och servera med någon form av protein, som t.ex kycklingrester eller varför inte äggröra som idag om det är riktigt ebb i kylen! :-)


Har ni andra några snabbmattips ni kan dela med er av?


Idag skall jag försöka ägna mig åt att röja upp lite här hemma fram tills sonens utvecklingssamtal klockan 15. Sen är det stallet med dottern som gäller. Jag skall inte glömma att ta med mig pengar så att jag kan köpa min klubbjackebelöning!


Efter att ha stått lite stilla i vikt och flera gånger snuddat vid att få en vikt som börjar på 75 så trillade jag under igår morse! :-D


Jag har flera små gränser som känns viktiga för mig. Att absolut aldrig komma över 80 kg igen nu när jag passerat 40-årsdagen, att väga under 75, att därför väga 72 för att ha tre kg marginal till det, att väga under 70, att komma under BMI 25 d.v.s 68 kg och till sist att väga 65 kg för att ha tre kg marginal till den gränsen. Puh!


Var på skalan jag till slut kommer att hamna vet jag inte ännu, men många av dem börjar definitivt hamna inom räckhåll! :-)


Nej, nu är snart äpplet uppätet och då är det feja som gäller. Ha det!


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards