Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Jag stegar på

Av Mumlan - 19 mars 2010 09:36

Den här veckan har jag fått till mina steg varje dag plus att jag har ändrat lite i min kost. Jag äter frukost och lunch som vanligt. Det nya är att jag har börjat äta Itrims Chili-sin-carne och Cous-cous till mellanmål. Sista målet blir en bar eller en smoothie.


Det känns som om jag äter mer och jag känner mig mättare också. Inte så dumt!


Det där med att få till stegen är väldigt viktigt för mig har jag insett. För det första så blir det ju helt klart bättre viktminskning och sedan så känner jag mig lite duktig vilket leder till att jag inte får lika stort sug efter dumheter. Sug är mer mentalt än vad jag tidigare trott faktiskt.


Stegklubben har visat sig vara ett bra verktyg för mig. Jag är lite av en sucker för diagram, statistik och staplar måste jag erkänna! ;-)

En annan bra grej är att stegveckan där ligger måndag till fredag. Min Itrimvecka är fredag till torsdag. Om jag misslyckats med mina steg över helgen så har det innan Stegklubben varit lite svårt att hitta motivationen på vardagarna, men nu har jag ju en nystart varje måndag också. Win win situation!


Idag känner jag mig lite extra duktig. Dottern hade glömt sin gympapåse så jag gick till skolan med den direkt klockan åtta på morgonen och fortsatte sedan med en långpromenad. Det känns extra bra att det redan finns 8775 steg på räknaren med tanke på att det mulna vädret under promenaden övergick till ett fint regn som nu glatt fortsätter utanför mina fönster. Och jag behöver inte tänka en sekund till på mina steg idag! De kommer automatiskt när jag går och handlar inför helgen och när jag tar mig till jobbet ikväll. :-)


Trevlig helg på Er!

 
 
Louise

Louise

19 mars 2010 12:52

Du ger mig motivation till att spurta på idag. Går fortfarande i pyjamasen. :0) Hade nog gett upp hoppet om en promenad. Men nu jäklar. Här regnar det, men det är ju bara vatten.

Min itrimvecka är tisdag till måndag. Staplar och diagram kan vara både motiverande och stärkande. stegklubben har visat sig vara en riktigt bra grej japp. Jag har inte varit så duktig i ett par dagar nu. Jag ser det tydligt i mitt diagram och märker det tydligt i min energi. Även vikten går jäkligt segt ner just nu.

Men nu ska jag ut och gå. Långt ska jag gå.

ha en trevlig helg :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards