Alla inlägg under februari 2010

Av Mumlan - 24 februari 2010 18:21

Här är en bild på mina nya jeans:


  


Jag tyckte de var lite tuffa. Och i storlek 40! :-D

Av Mumlan - 24 februari 2010 14:15

 Nu har jag varit på min halvårsuppföljning. Jag klarade det! Att få en Itrimvägning under 70 kg menar jag. :-D


Vikt: 69,8 kg

BMI: 25,6

Fett%: 32,6%


Mina mått har jag skrivit i inlägget nedanför. Sen lovade jag lite bilder också.


Ryggen:

  

5:e september till 21:a september (ca tre veckor)

 

  

5:e september till 18:e november (ca 12 veckor)

 

  

5:e september till 24:e februari (ca sex månader)

 

Från sidan:

  

5:e september till 24:e februari (ca sex månader)

 

Som ni ser så är det på magen och låren som jag har kvar att ta av. Jag har fått nyckelben!


  

Nyckelben! ;-)

 

Efter mitt samtal så åkte jag in till stan och köpte mig ett par fina jeans för presentkortet jag fick i födelsedagspresent av min svärmor. Och de var i storlek 40!!!


Sedan hittade jag en superfin tunika på Indiska som jag tänker ha på mig tillsammans med ett par svarta tights på ett släktkalas på lördag.


Hoppas ni får en lika bra dag som jag haft... :-)

Av Mumlan - 24 februari 2010 14:06

Efter sex månader med Itrim:


Vikt: 69,8 kg (-29 kg)


Öra till öra: ....22,0 cm (-2,0 cm)

Hals: ...........33,5 cm (-3,5 cm)

Arm: ...........30 cm (-5 cm)

Byst: ...........95 cm (-20,5 cm)

Under byst: ...81 cm (-19,5 cm)

Midja: .........82 cm (-33 cm)

Höft/mage: ...99,5 cm (-26,5 cm)

Stuss: ..........100,5 cm (-19,5 cm)

Lår: ............60,5 cm (-12,5 cm)

Vad: ...........38 cm (-6 cm)

Av Mumlan - 23 februari 2010 10:09

Jag låg ju så himla bra till viktmässigt för att nå mitt mål att komma under 70 kg till den 24:e, men sedan tog det helt stopp! Jag har legat och pendlat runt 70,5 hur länge som helst nu känns det som, fast ärligt talat så handlar det inte om någon större tidsrymd.


I söndags morse så stod det 70,0 på vågen och jag fick en Itrimvikt på 70,5 på eftermiddagen. Que sera, sera tänkte jag och har sedan dess lagt tyngdpunkten på att få ihop mina steg och att inte hoppa över skaklarna matmässigt... och i morse var det en sexa först i min vikt!!! Jippie! :-D


Nu gäller det bara till att det ser lika bra ut på samtalet i morgon förmiddag också. Önska mig lycka till!

Av Mumlan - 16 februari 2010 12:18


Då var årets semla uppäten.


Var den så god som jag föreställde mig? Njae, kanske inte riktigt. Florsockret är lite beskt. Bullen med kardemummasmak är helt OK, men är ärligt talat inte en saftig frukt godare? Grädde är grädde, varken mer eller mindre. Det blir lite fet eftersmak i munnen när man är färdigäten. Mandelmassan var det jag tyckte bäst om. Särskilt den lilla smakknorren med bittermandel.


Är jag nöjd nu när jag ätit årets semla? Ja, det måste jag säga. Det var gott och det kändes lite speciellt, men till skillnad från förr så fick jag inte mersmak. Det var kanske till och med i mesta laget. Jag känner inte att jag vill ha en till eller att jag måste springa och köpa en i morgon också. Skönt!


P.S De fina tulpanerna i bakgrunden fick jag av min make på alla hjärtans dag. Och jag som precis hade beskyllt honom för att inte vara särskilt romantisk! ;-)

Av Mumlan - 15 februari 2010 02:15

Jaha. Då har jag trillat dit på en grej till. R i min grupp frågade igår om inte hon och jag skulle anmäla oss till Vårruset tillsammans. Enbart det faktum att R är mer än tio år äldre än jag var tillräckligt för att jag inte skulle säga nej!!! ;-)


Nä, skämt åsido. För en himla massa år sedan då jag kämpat mig ner en del i vikt så sprang jag Vårruset med en väninna och bestämde då att vi skulle ha det som en årlig tradition. Sedan dess hade jag lagt på mig en del hel kilon plus att loppet har legat på en tisdag (då jag rider) så länge jag kan minnas, så då hade jag dubbla ursäkter för att inte springa. Fast nu blir det kanske andra bullar!


Måndagen den tionde maj är det som loppet går av stapeln här i Göteborg. Jag inser att jag bör lägga upp en "börja-springa"-strategi fram tills dess. Jag tror att jag skall locka med mig sonen (som pratar om att skaffa bättre kondition till sitt fotbollsspelande) och släpa oss runt motionsspåret här hemma. Det kan ju faktiskt bli en kul grej för oss två och bra för oss båda dessutom.


Min väninna började sin löparkarriär med att jogga mellan två lyktstolpar, gå mellan nästa två, jogga mellan nästa och så vidare för att senare öka ut det till att jogga tre lyktstolpar, sedan fyra, fem, sex, ända tills hon en vacker dag sprang både Tjejmilen och Göteborgsvarvet (ett halvmaraton!) med en liten krumelur i form av sin förstfödde i magen. Så kan det gå!


Allt utom det där med att bli gravid är saker som jag faktiskt skulle kunna tänka mig om det slumpar sig så. Barnfabriken är stängd!!! ;-)


Ni får heja på mig den tionde maj!

Av Mumlan - 10 februari 2010 11:19

Efter en bedrövlig helg med både ostbågar, Dumlesnacks och Singoallakex är jag på banan igen. Imorse vägde jag 71,0 på badrumsvågen här hemma så det känns som om jag skall klara att komma under 70 tills den 24:e! Jippie!!! :-D


Igår var jag på Itrim och tog igen gruppträff nummer sju och i morse tog jag igen elvan. Det var min konsulent som höll i klassen i morse och det var jag som fick redovisa min vecka med den bedrövliga helgen och allt. Jag fick frågan om varför det brakade lös i helgen och jag har funderat en del på detta. Jag tror att en starkt bidragande orsak är att jag druckit alldeles för lite vatten. Jag har lagt till vatten lite vid sidan av mina förbättringskryss för att inte hamna i den situationen igen. Jag börjar komma nära mål nu och det skulle vara så himla trevligt att få ro iland en viktminskning på riktigt och klara att hålla det den här gången.


Jag trillade förresten under 34% fett på min vägning i söndags! Hur skönt kändes inte det!!! :-D Tre stackars skälvande kilon kvar till BMI 25 från min morgonvägning nu idag. Ljuset i tunneln och allt det där...


Nej, nu måste jag hoppa i duschen så jag hinner handla innan jag skall åka till jobbet. Ha det!


P.S Rubriken avser antal dagar kvar till semlan på fettisdagen. Inget annat! D.S

Av Mumlan - 5 februari 2010 14:18

Nu är det elva dagar kvar till fettisdagen. Min nya strategi för semlor är en semla på fettisdagen så är det bra sedan för resten av året. Tänk vad god den semlan kommer att vara!


Det är semlor precis överallt nu så jag blir verkligen påmind om detta hela tiden.


Den måste vara från Jerkstrands, min semla. God bulle, mjuk och krämig mandelmassa, fin grädde och florsocker på toppen. Mmmm...


Vilken semla är bäst enligt er?


Nu skall jag snart stoppa ner två bars i handväskan och bege mig till McDonalds med sonen, dottern och deras kompisar. Dottern och hennes kompis skall gå på premiären av Prinsessan och Grodan och sonen, hans kompis och jag skall se Planet 51. En liten popcorn skall jag få som biogodis. Mums!


Trevlig helg på er!



Ovido - Quiz & Flashcards