Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Maräng

Av Mumlan - 2 december 2009 08:10

Igår fick jag rida en av de hästar som jag varit för tung för i flera år! Maräng heter hon och är precis som hon låter, söt och seg! ;-)


Hon är en stor häst men de har satt en ganska låg maxvikt på henne. Jag är inte riktigt nere i hennes viktklass (jag tror det är 70 kg), men om man har bra balans och sitter rätt så kompenserar det vikten lite. Min ridfröken (som väljer hästarna åt oss) vet precis vad jag väger så det är hon som tar de besluten. Hon sa att jag blivit så fin både i början och i slutet på lektionen. :-)


Jag hade egentlien tänkt köpa mig en klubbjacka som belöning för att jag nått mitt mål under 80 kg på 40-årsdagen, men jag blev ombedd att göra iordning en häst åt den ridfröken som hade lektionen innan eftersom hon skulle rida med på vår lektion. Det får bli på måndag när jag är i stallet med min dotter istället.


Just nu så använder jag min (lilla tunna 11-åriga!) dotters jacka. Den är i strl 160-170 och är precis på gränsen i ärmlängd och där det fattas en decimeter för att jag skall kunna stänga den. Det kan behövas nu när kylan verkar ha kommit till Göteborg! Minus fyra grader. Brrr! ;-)


Här får ni en bild på gårdagens lunch också. Lax med rykande het pytt på portobellosvamp, ostronskivling och champinjoner plus gröna ärtor.


  


Jag gillar när det är mer än en sorts grönt på tallriken. Det känns lite mer som en "riktig" måltid då på något sätt.


Idag blir det ägg- och grötfrukost med blåbär. Det får bli lite rejäl frukost för att kompensera mitt slarv igår!


PS. Adventssakerna har kommit fram nu. Äntligen! DS.

 
 
Maria

Maria

2 december 2009 11:22

Kul att läsa din blogg, det verkar gå bra för dig.

http://www.iamiamaria.blogg.se/halsa

 
Ingen bild

Mumlan

2 december 2009 20:25

Tack Maria! :-)

Jag skall ta och läsa igenom din blogg. Alltid kul att hitta en ny!

 
Cilla

Cilla

3 december 2009 06:01

Som vanligt ser det gott ut. Hur har du gjort med svampen? Stekt den utan smör?

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

3 december 2009 07:37

Jag steker svampen i en teflonpanna med ca en tks flytande smör- och rapsolja. Om det sedan är så att det inte händer något på min vikt så får jag väl tänka om där. Vi får se helt enkelt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards