Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Möhippa!

Av Mumlan - 13 december 2009 11:16

Igår var jag på en rolig, trevlig och god möhippa. Efter att några av tjejerna kidnappat "offret" så sammanstrålade vi alla hos en fotograf där den blivande bruden blev fixad och fotograferad.


  

Hos fotografen


Efter att vi klätt bruden till Lucia så åkte vi med buss till Liseberg där vi tog en tur på Spökhotellet Gasten och en drink i isglas på Isbaren.


  

Många lampor blir det


  

Ostindiska Kompaniet bjöd på alternativ klädsel av granen


  

Vy över "Å andra sidan"


  

  


Klart det finns riktiga spöken på Spökhotellet!  


  



Vi avrundade kvällen med ett restaurangbesök på Angelo's som bjöd på fantastiskt god mat och ett par glas av en fransk Pinot Noir.


  

Flera av tjejerna åt tapas. Jag åt grillade pilgrimsmusslor (två stycken) med creme på karljohanssvamp & Pata Negra till förrätt. Fantastiskt gott, men jag glömde plåta!


  

Till huvudrätt åt jag perfekt tillagad grillad tonfiskfilé med tryffelrisotto och amaronesky...


  

...och till dessert Crema Catalana, d.v.s creme brulée smaksatt med apelsin och kanel.

 
 
Cilla

Cilla

13 december 2009 21:18

Verkar som en lyckad möhippa, maten såg verkligen fantastiskt god ut. Isbaren på Liseberg har jag aldrig besökt såg spännande ut. Var det inte svårt att dricka ur isglas? Fastna med läppen eller så?

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

14 december 2009 08:09

Jag kan säga som så att det var JÄKLIGT kallt där inne! Fördelen var väl att det kändes lite varmare när vi kom ut igen. ;-)

Det kändes inte som någon risk för att fastna med läppen, men kanten var så tjock att det var svårt att dricka av den anledningen. Fint och trevligt var det i alla fall! :-)

 
Cilla

Cilla

15 december 2009 18:30

Du, Mumlan, hur gick det med din klubbjacka egentligen? Får vi se den? :)

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ebbot

Ebbot

19 december 2009 15:20

Åhh det ser härligt ut och va bra att du unnade dig en riktig festmåltid, det var du värd! Jag är tillbaka nu, varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen, ingen annan anledning till min frånvaro utom tidsbrist och glömska så jag har inte gett upp kampen mot kilona.
Kram Ebbot

http://sistagangen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards