Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Elva dagar kvar

Av Mumlan - 5 februari 2010 14:18

Nu är det elva dagar kvar till fettisdagen. Min nya strategi för semlor är en semla på fettisdagen så är det bra sedan för resten av året. Tänk vad god den semlan kommer att vara!


Det är semlor precis överallt nu så jag blir verkligen påmind om detta hela tiden.


Den måste vara från Jerkstrands, min semla. God bulle, mjuk och krämig mandelmassa, fin grädde och florsocker på toppen. Mmmm...


Vilken semla är bäst enligt er?


Nu skall jag snart stoppa ner två bars i handväskan och bege mig till McDonalds med sonen, dottern och deras kompisar. Dottern och hennes kompis skall gå på premiären av Prinsessan och Grodan och sonen, hans kompis och jag skall se Planet 51. En liten popcorn skall jag få som biogodis. Mums!


Trevlig helg på er!



 
 
Cilla

Cilla

6 februari 2010 06:11

Är ingen semmelexpert - men jag gillar hetvägg. Det var dock åratal sen jag åt en.

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

6 februari 2010 10:24

I mina ögon har hetvägg två saker som talar emot den:

1. Jag gillar inte blött bröd
2. Varm mjölk ger mig kväljningar

Men vanlig semla är smaskens! :-D

 
Ingen bild

Mumlan

6 februari 2010 10:26

Men herregud människa! Är du uppe klockan sex en lördagsmorgon!!!

Vad är det för fel på dig!!! ;-)

 
Cilla

Cilla

7 februari 2010 07:33

Morgonpigg :-)

http://enresameditrim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards