Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

...sex...

Av Mumlan - 10 februari 2010 11:19

Efter en bedrövlig helg med både ostbågar, Dumlesnacks och Singoallakex är jag på banan igen. Imorse vägde jag 71,0 på badrumsvågen här hemma så det känns som om jag skall klara att komma under 70 tills den 24:e! Jippie!!! :-D


Igår var jag på Itrim och tog igen gruppträff nummer sju och i morse tog jag igen elvan. Det var min konsulent som höll i klassen i morse och det var jag som fick redovisa min vecka med den bedrövliga helgen och allt. Jag fick frågan om varför det brakade lös i helgen och jag har funderat en del på detta. Jag tror att en starkt bidragande orsak är att jag druckit alldeles för lite vatten. Jag har lagt till vatten lite vid sidan av mina förbättringskryss för att inte hamna i den situationen igen. Jag börjar komma nära mål nu och det skulle vara så himla trevligt att få ro iland en viktminskning på riktigt och klara att hålla det den här gången.


Jag trillade förresten under 34% fett på min vägning i söndags! Hur skönt kändes inte det!!! :-D Tre stackars skälvande kilon kvar till BMI 25 från min morgonvägning nu idag. Ljuset i tunneln och allt det där...


Nej, nu måste jag hoppa i duschen så jag hinner handla innan jag skall åka till jobbet. Ha det!


P.S Rubriken avser antal dagar kvar till semlan på fettisdagen. Inget annat! D.S

 
 
Cilla

Cilla

10 februari 2010 20:39

Åh, vad synd. Jag tyckte att rubriken såg väldigt spännande ut. Men semlor är ju inte helt fel de heller. Grattis till dina fina resultat och det trots "den bedrövliga helgen". Det är klart att du kommer under 70 tills den 24:e! Vilket superjobb du har gjort. Hur känns det att vara normalviktig?

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

10 februari 2010 21:11

Jorå, det känns helt OK. Ett hinder avklarat på banan. Tre kilo kvar till nästa hinder (BMI25) och sedan ytterligare tre till målet jag satt för mig själv.

Ljus i tunneln... :-)

 
Monika

Monika

12 februari 2010 23:50

1 kilo kvar från 70-målet!!! Bra jobbat oavsett utsvävad. Du är grym!! //M

http://365dagarsresan.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

13 februari 2010 02:27

Tack Monika! :-D

Jo, jag känner mig lite grym faktiskt.

Däremot så fasar jag lite för det här med viktstabilitet. Jag har gått ner i vikt förr. Många gånger. Den biten kan jag. Tyvärr så vet jag mycket väl hur man lägger på sig igen också. Att stanna kvar "nere" är en bit som jag inte kan. Eller inte har kunnat kanske jag skall säga. Det är ju det jag skall lära mig nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards