Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Vårruset

Av Mumlan - 15 februari 2010 02:15

Jaha. Då har jag trillat dit på en grej till. R i min grupp frågade igår om inte hon och jag skulle anmäla oss till Vårruset tillsammans. Enbart det faktum att R är mer än tio år äldre än jag var tillräckligt för att jag inte skulle säga nej!!! ;-)


Nä, skämt åsido. För en himla massa år sedan då jag kämpat mig ner en del i vikt så sprang jag Vårruset med en väninna och bestämde då att vi skulle ha det som en årlig tradition. Sedan dess hade jag lagt på mig en del hel kilon plus att loppet har legat på en tisdag (då jag rider) så länge jag kan minnas, så då hade jag dubbla ursäkter för att inte springa. Fast nu blir det kanske andra bullar!


Måndagen den tionde maj är det som loppet går av stapeln här i Göteborg. Jag inser att jag bör lägga upp en "börja-springa"-strategi fram tills dess. Jag tror att jag skall locka med mig sonen (som pratar om att skaffa bättre kondition till sitt fotbollsspelande) och släpa oss runt motionsspåret här hemma. Det kan ju faktiskt bli en kul grej för oss två och bra för oss båda dessutom.


Min väninna började sin löparkarriär med att jogga mellan två lyktstolpar, gå mellan nästa två, jogga mellan nästa och så vidare för att senare öka ut det till att jogga tre lyktstolpar, sedan fyra, fem, sex, ända tills hon en vacker dag sprang både Tjejmilen och Göteborgsvarvet (ett halvmaraton!) med en liten krumelur i form av sin förstfödde i magen. Så kan det gå!


Allt utom det där med att bli gravid är saker som jag faktiskt skulle kunna tänka mig om det slumpar sig så. Barnfabriken är stängd!!! ;-)


Ni får heja på mig den tionde maj!

 
 
Cilla

Cilla

16 februari 2010 07:12

Grattis till det beslutet. Jag har aldrig förstått varför man gör det där. Nej, jag skojar (men bara lite) Det märks att du är taggad och det är ju en underbar känsla. Vänninnetipset var riktigt bra det var nästan så att jag fick lust att snöra på springskorna och skumpa iväg. Ta en lyktstolpe eller två. Menbara nästan ;-) Jag simmar med min son varje söndag och det är jättebra eftersom vi får vara själva och snacka om sånt som bara vi kan prata om - dessutom rör vi på oss. Precis som du säger - win-win!! Jag hejar på dig redan nu men förstås den 10/5!

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

16 februari 2010 17:20

Någon riktig löpare kommer jag aldrig att bli för jag tycker det är så urbota tråkigt att springa! Fast en sådan här årlig punktutmaning har jag svårt att inte nappa på ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards