Alla inlägg den 25 april 2010

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.


I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall jag nå under 68 kg. Jag har skött maten föredömligt sedan dess och har fått ihop mina 10000 steg nääästan varje dag.


Jag känner att jag fortfarande har lite problem med lagom. Varför måste det vara så att jag sköter mig oklanderligt eller inte alls? Vad är det för fel på mitt emellan egentligen? Hm...


Det är ju meningen att jag i framtiden skall sköta mig under veckorna för att kunna ha en undantagsdag på helgen. Just nu känner jag mig lite orolig inför att sluta med måltidserättningarna. Jag ju kommit till ett stadie när jag nästan står stilla med två måltidsersättningar om dagen. Jag har fortfarande en hel del kvar att lära med andra ord.


Ja, ja. Mitt första mål är i alla fall att komma ner till min målvikt. Jag tror att jag skall trappa upp genom att först byta ut dagens tredje mål mot riktig mat och behålla ersättningen på sista målet för att sedan utesluta dem helt. Sen skall ju kolhydraterna tillbaka in i kosten också.


Något jag längtar vansinnigt mycket efter är mackor! Jag näst intill hallucinerar om en Fazer Fröig med Pärssons Tunna Skivor Kalkon på! ;-D


Itrim rekommenderar att man begränsar sig till ett brödmål om dagen. Om jag väljer att äta bröd till mitt mellanmål hur skall jag då få in kolhydrater till frukostmålet om jag inte väljer att äta gröt? Müsli ja! Det höll jag på att glömma bort. Fast jag gillar ju min keso och bär-frukost. Hur får jag in kolhydraterna där? Blir det gott med müsli till det? Tips någon?


Jag tror jag skall stoppa här. Det blir lätt lite svamligt när jag bloggar när jag jobbar natt. ;-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards