Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

BMI 30!

Av Mumlan - 29 oktober 2009 07:53

Yesss!!!


När jag vägde mig nu på morgonen (naken och nykissad) så stannade vågen på 81,6 kg. BMI 30, d.v.s gränsen mellan övervikt och fetma, för min längd ligger på 81,675 kg, så inofficiellt har jag nu endast övervikt både vad det gäller BMI och fettprocent (fettprocenten trillade under 40% vid Itrimvägningen i söndags).


Vikten vid Itrimvägningen i söndags blev 83 kg. Den vägningen var en extravägning eftersom det inte var någon som kunde hålla i vår gruppträff då så de bytte till vägning och gruppmotion istället. Gruppträff 5 skall vi ha nu på söndag istället, men den som vill får gärna väga sig då med. Gissa vem som kommer ställa sig på vågen med hopp om en officiell siffra på BMI under 30! Jag kommer inte bli jättebesviken om jag inte trillar under, men det hade varit riktigt roligt.


Nästa stora gräns för mig ligger på att hamna under 80 kg. För ett och ett halvt till två år sedan ungefär så lovade jag mig själv att inte väga över 80 kg när jag fyller 40 och att aldrig komma över den gränsen igen. (Jag fyller i slutet av nästa månad.) Jag gjorde ett försök med ViktVäktarna som till en början såg riktigt bra ut, men så var jag på kurs i en vecka och allt brakade samman som vanligt. Jag försökte ta tag i det och komma igen, men det gick bara inte!


Jag är verkligen jättetacksam mot min kompis som började på Itrim och vars fina resultat fick mig att "härma" henne och också börja där! Jag är mycket medveten om att detta inte är någon mirakelkur och att jag lika gärna kan gå upp mina tappade kilon efter den här viktminskningen som efter någon annan, men jag vill verkligen vara normalviktig och skall kämpa som en liten blå för att behålla det jag åstadkommit hittills!


Jag skall nog stå ut med att vara lite extra hungrig de här tre veckorna jag har kvar på LCD. Jag har verkligen allt att vinna! :-)

 
 
Cilla

Cilla

30 oktober 2009 07:51

Villl bara ge dig ett superdupergrattis. Du har ju nämnt målet tidigare i din blogg: över 40 under 80! Och du fixar det! Jag hoppas att du fattar hur grym du är!

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

30 oktober 2009 21:51

Tack Cilla!

Dina ord är värda guld här hemma. Precis vad jag behöver höra! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards