Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Neråt

Av Mumlan - 12 november 2009 15:12

I kommentarsfältet i förra inlägget skrev jag att jag stod blick stilla i vikt. Nu idag så har det äntligen börjat röra på sig igen! Ett helt kilo mindre än min lilla platå visade vågen i morse, så jag har fortfarande hopp om att få en "officielll" söndagseftermiddagsvägning under 80 kg. :-)


Nu skall jag snart hämta sonen på fritids (har jobbat natt i natt) sen skall vi promenera ner till vårdcentralen så jag skall få spruta mot "svininfluensan" då den är släppt för friska under 40 år (vilket jag är i tretton dagar till). Ungarna skall få den i skolan i morgon. Själv skulle jag få den via jobbet, men det blir inte förrän vecka 49 och då är det kanske för sent? Lika bra att slå till nu på en gång!

 
 
Cilla

Cilla

13 november 2009 14:52

Ja, det verkar som om det är något magiskt med det där. När jag väl har börjat gnälla i bloggen på att vikten står stilla - så rör den sig en smula åt rätt håll. Lycka till med vaccinet!

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

13 november 2009 14:57

Sprutan gick bra. Den kändes nästan inte att få, men fem timmar senare höll jag helst överarmen intill kroppen. Nu, ett knappt dygn senare, börjar det också ge med sig lite. Det verkar som om jag kommer vara en av de som kommer lindrigt undan... :-)

 
Fembarnsmamman

Fembarnsmamman

15 november 2009 13:07

Heja, heja, vad duktig du är. Själv har jag inte hunnit få sprutan än, i vårt landsting är det superkaotiskt med flera timmars köande överallt.

http://ennylivsstil.blogg.se

 
Ingen bild

Mumlan

15 november 2009 20:48

Tack Mamman! :-)

Jag vet inte vad som har hänt här, men det var bara till att knalla in, vänta i 5-10 minuter för att sedan bli stucken. Rena tama löpande bandet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards