Alla inlägg den 21 november 2009

Av Mumlan - 21 november 2009 11:19

...eller snarare: Jag har valt att provsmaka smörgåstårtan jag och min kollega bjöd våra övriga kollegor på idag.


Det är inte en sån där "massa-vitt-kladd"-smörgåstårta utan den består av ett lager smörat Östras Frukostgrova (mörkt bröd) i botten. Finhackad röd lök på det. Sen ett lager Östras Hembakat (ljust bröd, inte "vitt"), smörat på båda sidorna. Skivad tomat som är saltad och pepprad och ytterligare ett lager Hembakat, smörat på undersidan. Täck med creme fraiche och låt stå ett dygn. Efter det är det bara till att garnera med så mycket pålägg som bara får plats. Eftersom vi har fisk- och skaldjursallergiker på skiftet så blev det kokt skinka med mimosasallad, ost med paprika och vindruvor, rostbiff med torkad lök, köttbullar med rödbetssallad och saltrulle med pepparrotsvisp, gurka på sidorna och leverpastej mjukrört med lite grädde spritsat i klickar som en ram runt pålägget.


Min bit mätte en gånger fem centimeter sett uppifrån och den var goood! ;-)


Vad det gäller min vikt så har jag inte börjat gå upp ännu (med tanke på att jag börjat äta "riktig" mat) men däremot så står jag stilla. Idag kommer min lunch bestå av ett kycklingbröst, två knytnävar Sommargrönsaker (från frysdisken) och en banan. Inte så upphetsande med frysta grönsaker kanske, men det är praktiskt och går fort så här på jobbet.


Hoppas att ni har en trevlig helg ute i det fina vädret! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards