Alla inlägg den 23 november 2009

Av Mumlan - 23 november 2009 15:26

 


Här ser ni vad jag fick till lunch idag. Kycklingbröst med broccoli, grönsakspytt tricolore och en banan. Gott!!! :-)


Pytten består av tärningar av squash, röd paprika och champinjoner som jag kryddat med lite salt och svartpeppar. Den blir jättesaftig! Jag gjorde tillräckligt så att det finns till lunch i morgon när jag jobbat natt också. Då är det bara att värma på och steka upp ett strimlat kycklingbröst. Det fattades lite pytt till dagens portion, så jag fyllde ut med lite av familjens broccoli. Två knytnävar (á 2,5 dl) är mycket mer än man tror!


Däremot så hittade jag inte champinjoner på listan över "godkända" grönsaker efteråt. Jag skall höra efter varför nästa gång jag åker till Itrim.


Tillägg: Champinjoner går ju naturligtvis under Svamp! Puh! Jag hade ju sett fram emot alla grönsaksblandningar med svamp i! :-)


Det här fick resten av familjen:



Likadan kyckling, fast med potatis, broccoli och sås. Såsen gjorde jag genom att vispa ur stekpannan med lite vatten som kycklingen fick sjuda i plus en halv deciliter matlagningsgrädde.

Ovido - Quiz & Flashcards