Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Mat!

Av Mumlan - 19 november 2009 11:47

Jag sitter här och äter min andra upptrappningslunch bestående av kokt potatis, kokt torsk och kokta morötter. Det är bara sååå gott, men omg vad mycket, och då är jag ändå inte uppe i full portion!


Det kanske låter lite torrt, men jag måste säga att både potatisen, torsken och morötterna upplever jag som drypande saftiga. Tänk vad lite bardiet kan göra för ätupplevelsen! ;-)


Det blir samma lunch i morgon också, sen skall jag äta en handflata protein, två knytnävar grönsaker och en frukt till lunch i fyra dagar. Efter det är det bara till att komponera frukost och lunch precis som jag vill! :-)


Mmmm...

 
 
Fembarnsmamman

Fembarnsmamman

19 november 2009 14:02

Jag förstår verkligen att det är gott.... :-)

http://ennylivsstil.blogg.se

 
Cilla

Cilla

20 november 2009 06:31

Vad spännande - trappar du upp till 2 + 2, eftersom du inte äter full portion? Jag trodde inte att kolhydrater var med på den dieten, men jag hade fel? Det låter inte upphetsande med allting kokt. Är det för magens skull det ska vara så? Är du lycklig nu när du får äta igen? :-)

http://enresameditrim.blogspot.com

 
Ingen bild

Mumlan

20 november 2009 08:04

Ja, Mamman, det är verkligen jättegott! :-)

Cilla: Det är 2 + 2 jag trappar upp till, och om du läser i "läroboken" (den inbundna) så skall man de första tre dagarna äta en handflata kokt protein, en knytnäve potatis och en knytnäve kokta grönsaker till skillnad från en handflata protein och TRE knytnävar frukt och grönt som är full portion, d.v.s en knytnäve mer.
Följande fyra dagar skall jag äta full portion, men bara till lunch och efter det är det frukost och lunch med mat efter eget huvud och bars och drycker till mellanmål och middag som gäller.
Det stämmer att potatis inte ingår i viktminskningsmenyn, men det skall man äta ändå de första tre dagarna för att det är snällt mot magen. Gissa om jag kommer att njuta av mina sista potatisar på länge till lunchen idag! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards