Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Mumlan - 20 januari 2010 12:42

Det spelar verkligen roll vem det är som tar ens midjemått. Jag fick ju ett midjemått på 95 cm i söndags, fast hon försökte först få det till 97, men då sparkade jag bakut. Idag hade jag samtal med min konsulent och bad då henne att ta ett mått, för det var hon som tog mitt första, och det känns som om det bara går att jämföra med ett annat mått just hon har tagit.


C fick min midja till 88 cm. Vad tycker ni om att minska 7 cm på tre dagar! :-D


Nu skall det visserligen tilläggas att söndagsmåttet togs klockan 16 på eftermiddagen och det på 88 cm 10 på förmiddagen. Jag mätte mig själv här hemma efter träning och så och fick då midjan till 90 cm. Här hemma brukar jag ta mina mått på morgonen, för då är de som mest lika från gång till gång. Precis som vikten.


Totalt har jag i alla fall minskat 27 (!) cm i midjan. Det ni! :-)


Nu har jag en bila som hänger över mitt huvud. På fem veckor skall jag komma ner till 70 kg. Vi tog i hand på det. 4,3 kg är det kvar dit. Snacka om att få en morot som heter duga! Nu blir det inget mer fusk för mig minsann!

Ovido - Quiz & Flashcards