Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Sälen, baby!

Av Mumlan - 21 januari 2010 08:10

Jag sitter här med bär- och kesofrukosten i magen och är nästan färdigpackad inför en långhelg i Sälen.


Igår när jag i packandet rotade runt i de allra mest avlägsna lådorna i lägenheten så fick jag syn på Jeansen med stort J! De där som jag sparat från min skoltid någonstans. Definitivt från gymnasietiden och de har kanske till och med rötter i slutet av högstadiet.

När min kompis sov över hemma hos mig för att smita upp tidigt, tidigt och ta flyget till USA i tre månader så hittade hittade jag en jättegullig lapp med ett P.S där det stod: Jag tog med dina jeans!

Ja, ni förstår. De där jeansen har historia. Sisterhood of the jeans. Sent åttiotal, blekta, lappade, lagade, håliga...


De har jag sparat för att ha som måttstock. Går jag i dem, ja, då är det inte så illa. Jag provade dem. De passade! De satt inte ens åt!


Nu börjar slanten trilla ner. Jag har gått ner mycket i vikt! Jag ser helt annorlunda ut mot vad jag har gjort i mååånga år nu.

Snacka om att jag har fått en sporre att "göra färdigt" den här gången så att jag inte tappar sugen/blir för nöjd innan mitt mål och sedan slarvar bort allt jag åstadkommit. 70! Here I come!!!


Jag skall bara åka till sälen först... :-D


P.S Det är strikt varierat-diet som gäller i Sälen. D.S



 
 
Cilla

Cilla

22 januari 2010 05:40

Fantastiskt och nu har dina sisterhoodjeans fått vara med om (ännu?) en viktig milstolpe i ditt liv. Är det inte så historien är ... på något vis. Magiskt!
Ha det så bra i Sälen! Be strong!

http://enresameditrim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards