Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Back on track!

Av Mumlan - 29 januari 2010 08:35

I'm back on track, om man nu kan säga det efter tre dagar med alla förbättringar ikryssade... :-)


Jag har skrapat ihop 21 av mina 30 kryss den här veckan. I sex veckor har jag legat under det och 21 är ändå det lägsta på hela resan fram tills dess. Stegen har jag fått ihop alla dagar utom i söndags så vi satt i bilen hem från Sälen hela dagen. Eftersom jag var ensam med barnen och själv skulle upp 04:45 på måndagsmorgonen så offrade jag mina steg då.


Sömnen har jag fått till alla dagar utom i måndags, vilket är en typisk Mumlanreaktion på övertrötthet. Jag bara inte kan gå och lägga mig då!


Det har bara blivit en av två träningar den här veckan (ridningen är min tredje ombytta motion) men det känns inte så farligt eftersom jag åkt skidor i två hela dagar, fast det räknas ju inte i kryssen.


Mitt mål för veckan som kommer är att få full pott. 30 kryss. Det har jag ärligt talat bara fått den allra första veckan!

De dagar som stegen kan bli en utmaning är söndag och onsdag, så då får jag lägga lite extra krut där.

Matplaneringen är ikryssad ända tills måndag eftersom jag gjort matlådor till min jobbhelg. Bara till att plocka fram och äta!

Maten kommer inte heller vara några problem i helgen eftersom jag jobbar så mycket. Det går ju inte att stoppa i sig något annat än det man tar med sig, så om bara jobbväskan är rätt packad så är det lungt.

Träning är inplanerad måndag och torsdag.

Kvar är då bara sömnen. Där är det bara till att jag tar mig i kragen. Punkt, slut!


Nu skall jag ställa mig och laga till en delicat (förhoppningsvis!) ratatouille. Sen är det snabbsanering av hemmet plus steg som väntar.


Trevlig helg på Er!

 
 
Alex

Alex

29 januari 2010 10:42

Hoho! Mumlan!!! Min blogg är så pruttig på Topphälsa, jag kan inte svara på folks inlägg, prutt prutt prutt. Jag skall köpa de där sabla rågflingorna IDAG!!! Thanx for tipset!!! Jag skall ju väga 72 pannor och har typ bara 18 kvar, 18 kilo utan middagar, det ser jag som lite svårt, men jag skall fortsätta kääämpa.
Ciao
Alex :)

http://www.topphalsa.se/bloggar/itrimbloggen

 
Ingen bild

Mumlan

29 januari 2010 12:03

Alex: Jag håller med om att det är lite tråkigt att inte få äta middag tillsammans med familjen. Vi får sikta på helgerna istället! De man inte jobbar... Det är kanske ännu en sak att lägga till pepplistan. Att få äta middag med familjen igen! :-)

Fembarnsmamman, Monika, Cilla: Tack för att ni kommenterar, peppar och håller på mig. Jag har varit usel på att svar på era kommentarer ett tag. Ni är guld värda för min motivation!!! :-) *kramar*

 
Monika

Monika

1 februari 2010 21:43

Heja Mumlan!! Härligt att du är tillbaka på banan nu. Kämpa nu mot målet! Kram Monika - din vapendragare på bloggen :)

http://365dagarsresan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mumlan - 10 maj 2010 17:08

Nu sticker jag och springer Vårruset i Slottsskogen med Itrim Eriksberg! Uppdaterar senare... om jag överlever!!! ;-) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jodå, jag lever och m...

Av Mumlan - 7 maj 2010 00:50

Ibland hittar man saker i sin omgivning som verkligen gör livet värt att leva. På jobbet har vi en massa torra instruktioner som skall läsas/kunnas. Det bara är så. Jag tror att någon fick lite fnatt. Min kollega visade mig fnittrande ett ställe där ...

Av Mumlan - 25 april 2010 00:29

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen! Det var verkligen på tiden måste jag säga.   I onsdags var jag på tu-man-hand-samtal med C och bestämde mig för ännu en "spurt". Vi bokade ett nytt samtal om en månad och tills dess så skall ja...

Av Mumlan - 15 april 2010 12:48

Det finns fler än jag i familjen som uppskattar våren...                         ...

Av Mumlan - 13 april 2010 17:56

Döm om min förvåning när vågen visade ett hekto mindre när jag vaknade idag mot på morgonen när jag åkte iväg till Slovenien! Två dagar med Itrimkör och semestern är kompenserad. :-D Tjohooo!!! (Fast hur det ser ut med muskelmassa/fettproce...

Ovido - Quiz & Flashcards